hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم > قم|اقدامی برای آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان قم انجام نگرفته است

قم|اقدامی برای آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان قم انجام نگرفته است

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در رابطه با آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان در صحنه عمل اقدام خاصی تاکنون انجام نگرفته و مباحث مهم و حساس آن صرفا در حد نامه نگاری اداری باقی مانده است.
به گزارش خبرنگار رویداد ایران از قم،حسن صبوری شامگاه یکشنبه در جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)در سالن جلسات استانداری ادامه داد: با توجه به سیاست های استان در بهسازی اطراف حرم آماده سازی اراضی ۴۸ و سیاست گذاری سرمایه گذاری در این اراضی باید به صورت جدی دنبال شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این کار در راستای ساماندهی اطراف حرم مطهر از ۶ ماه تعیین شده تنها ۴ ماه دیگر زمان باقی مانده است.
وی گفت: برای پیشبرد اهداف وزارت خانه در رابطه با ساماندهی اطراف حرم مطهر و آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری، مدیراجرایی این پروژه نباید هیچ گونه مسئولیتی در ارگان های دیگر داشته باشد.
صبوری ادامه داد: روز سه شنبه هفته جاری سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری پایدار برای در جریان قرار گرفتن از روند آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری به قم سفر می کند.

نبود بانک املاک حلقه گمشده شهرداری در مبحث تملکات است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز دراین جلسه گفت: ساماندهی اطراف حرم مطهر به دلیل جایگاه ویژه گردشگری و مذهبی که دارد باید به صورت جدی توسط مجموعه مدیریت استان دنبال شود.
حسن بختیاری با اشاره به مشکل دامنه دار تملکات در قم افزود: حلقه گمشده شهرداری در مبحث تملکات عدم وجود بانک املاک است.
وی اضافه کرد: نبود بانک جامع املاک سبب می شود تا امر تملک در پیشبرد پروژه های شهرداری با کندی دنبال شود.
وی ادامه داد: راه اندازی بانک املاک به صورت نرم افزاری برای رصد آنلاین مسائل باید به صورت جدی در سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر عملیاتی گردد.
دومین جلسه بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم برگزار و مشکلات مربوط به ساماندهی اطراف حرم مطهر به ویژه میدان مطهری، بازار شمسه و آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان برای ساماندهی محلات هدف بازآفرینی در آن بحث و تبادل نظر شد.
در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد